top of page

Gotland och Sundre

Japp, då var dag ett avklarad på min allra första Gotlandsresa, ja första faktisk för både mig och barnen. Vi bor ute på landet på en gård där vi alla knappt har 3G och vi måste välja om vi vill ha Wifi eller titta på TV. Helt underbart faktiskt. Huset är ett gammalt stenhus med flera decimeter tjocka väggar och ett sovloft.


Vi har varit trötta idag men då vår dag här började 5.30 med att göra Visby innan alla andra turister vaknat så känns det som vi hunnit med en hel massa. Visby är fantastiskt fint, speciellt när gatorna i stort sett är tomma och det är tyst sånär som fågelkvitter. Men, nu var det var ju inte så att vi frivilligt gick upp så tidigt, det var då vi åkte i land från färjan. Färjan ja, haha. Ekonomiplats för mig brukar ju vara att man får en ok plats, så är det på flyg, buss och tåg. Inte visste jag att det innebar hård köksstol på dessa redan svindyra färjor. Nåja, barnen drog ihop två stolar och halvlåg i och jag sparkade bort en torr gammal räka under bordet och la mig där så nån timme sömn blev det nog i alla fall.

Men när vi kommit till en strand och rullat ut strandfilten tog det inte många minuter innan vi alla somnat hårt. Där stannade vi ett par timmar, fikade lite när vi vaknat och sen åkte vi vidare till Holmhällars raukfält där vi klättrade runt ett tag.

Till huset och packa in allt, bädda och göra sig hemmastadd. Spela lite kort och sen iväg till Hoburgs fyr. Vädret har hela dagen varit riktigt bra, från klarblå himmel till soldis men rejält med blås (yr påstår 11 m/s idag). Så, hög luftfuktighet och sen rejäl blåst på det. Ni kan ju ana hur jag ser ut i håret...

Imorgon väntar nya äventyr!!!

18 visningar2 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page